محققان توصیه می كنند؛

تاثیر دوپامین مغز بر بدن، نحوه افزایش طبیعی دوپامین

تاثیر دوپامین مغز بر بدن، نحوه افزایش طبیعی دوپامین به گزارش عطر و تن دوپامین هم بعنوان هورمون و هم انتقال دهنده عصبی عمل می كند كه سیگنال های را به سایر سلول های عصبی ارسال كرده و مسئول خیلی از عملكردهای مغز و بدن است.



به گزارش عطر و تن به نقل از مهر، دوپامین همانند یك انتقال دهنده شیمیایی در مغز عمل می كند كه در عملكرد حافظه، تمركز، پاداش دهی و تنظیم حركات بدن مفید می باشد.
با ترشح دوپامین در بدن، حس لذت و سرزندگی ایجاد می شود كه به ایجاد انگیزه در فرد كمك می نماید. كاهش میزان دوپامین با كاهش انگیزه، شور و هیجان مرتبط می باشد و احیانا می تواند باعث حس گرفتگی و كسلی در فرد شود.
با وجودیكه دوپامین در مغز تنظیم می شود اما انجام برخی كارها می تواند باعث افزایش طبیعی آن در بدن شود.
مصرف پروتئین بیشتر
پروتئین ها متشكل از اسیدآمینه ها هستند. ۲۳ اسیدآمینه وجود دارد كه یكی از آنها مسئول افزایش میزان دوپامین در مغز است. با مصرف پروتئین، بدن درصدد سنتز اسیدهای آمینه در جهت تولید دوپامین برمی آید. این اسیدهای آمینه در مواد خوراكی سرشار از پروتئین همچون تخم مرغ، سویا و لبنیات یافت می شوند. افزایش میزان دوپامین می تواند باعث تقویت فكر كردن و بهبود قدرت بازیابی شود.
كاهش مصرف چربی های اشباع شده
برخی تحقیقات نشان داده اند كه چربی های اشباع شده موجود در كره و روغن نارگیل می تواند باعث بروز اختلال در عملكرد دوپامین مغز شود. چربی های اشباع نشده هم عامل بروز التهاب در بدن هستند كه می تواند منجر به تغییر میزان دوپامین و در نتیجه عملكرد شناختی ضعیف شوند.
ورزش كردن
ورزش به بهبود خلق و خو و افزایش میزان اندورفین های بدن كمك می نماید. از اینرو پیشبینی می شود كه افزایش میزان دوپامین باعث ایجاد حس شادی می شود. ورزش های نظیر یوگا و ایروبیك در افزایش میزان دوپامین موثر هستند. همینطور اثبات شده كه برای افراد مبتلا به پاركینسون كه كنترل حركتی شان را از دست می دهند هم مفید است.
مدیتیشن
تحقیقات نشان داده است انجام مدیتیشن به مدت یك ساعت می تواند منجر به افزایش میزان دوپامین شده و طول مدت شادبودن را افزایش دهد.
خواب كافی
با ترشح دوپامین در مغز، فرد هوشیارتر می شود. اگر شما خودتان را مجبور به بیدار نگه داشتن در طول شب نمایید، میزان دوپامین بدن تان در روز بعد به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد. به همین خاطر است كه روز بعد احساس كسلی می كنید.

1398/07/26
18:21:56
5.0 / 5
4836
تگهای خبر: احساس , پروتئین , خواب , زندگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
عطر و تن
atrotan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عطر و تن محفوظ است

عطر و تن

عطر و اودکلن و لباس مردانه و لباس زنانه