نامزدهای جایزه جورج اورول عرضه شدند

نامزدهای جایزه جورج اورول عرضه شدند عطر و تن: نامزدهای نهایی جایزه «جورج اورول» درحالی اعلام شدند كه نام برنده جایزه بوكر و نامزد جایزه ادبیات داستانی زنان در این لیست به چشم می خورد.


به گزارش عطر و تن به نقل از بوكسلر، رمان « شیرفروش» نوشته « آنا برنز» شاید معروف ترین اثر در فهرست نامزدهای نهایی اعلام شده برای جایزه ادبیات داستانی سیاسی «جورج اورول» باشد.
همین طور رمان«آدم های عادی» نوشته « دیانا ایوانز» كه قبل تر بعنوان نامزد نهایی جایزه ادبیات داستانی زنان ۲۰۱۹ نیز معرفی شده بود به همراه « آیرونوپلیس» نوشته «گلن جیمز براون»، «سابرینا» نوشته « نیك درناسو»، «خانه سنگی» نوشته «نویو رزا شوما» و «ساعت های قرمز» نوشته «لنی زوماس» بعنوان دیگر نامزدهای نهایی جایزه ادبیات داستانی سیاسی « اورول» معرفی شده اند.
جایزه «جورج اورول» كه در سال ۱۹۹۳ راه اندازی شده، سالانه به نویسندگانی تعلق می گیرد كه با آثارشان به آرمان های «جورج اورول» نزدیك ترند و آن تبدیل كردن ادبیات سیاسی به اثری هنری است.
این جایزه ابتدا در بخش كتاب سیاسی كار خودرا شروع كرد و بعد از آن بخش روزنامه نگاری و در سال ۲۰۰۸ جایزه وبلاگ نویسی نیز به آن افزوده شد. از دو سال پیش هم بخش جدیدی به این جوایز اضافه شده كه به بهترین اثر در حوزه گزارش اجتماعی تعلق می گیرد.
جایزه سه هزار پوندی كتاب داستانی سیاسی «جرج اورول» در بیست و پنجم ماه ژوئن و همزمان با گرامیداشت هفتادسالگی كتاب «۱۹۸۴»، یكی از معروف ترین آثار «اورول» اهدا خواهد شد.




منبع:

1398/03/21
14:17:49
5.0 / 5
5038
تگهای خبر: ادبیات , جایزه , فروش , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲
عطر و تن
atrotan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عطر و تن محفوظ است

عطر و تن

عطر و اودکلن و لباس مردانه و لباس زنانه