محققان سوئدی هشدار می دهند؛

تاتو می تواند با خطر سرطان خون ارتباط داشته باشد

تاتو می تواند با خطر سرطان خون ارتباط داشته باشد به گزارش عطر و تن، مطالعات نشان می دهد که جوهر تاتو با تحریک تغییرات التهابی، امکان دارد در ایجاد لنفوم نقش داشته باشد.



به گزارش عطر و تن به نقل از مهر به نقل از هلث دی نیوز، پژوهشگران سوئدی تاکید نمودند که یافته ها سریع هستند و باید مطالعات بیشتری برای تأیید هر گونه ارتباط بین خالکوبی و سرطان خون صورت گیرد.
«کریستل نیلسن» سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه لوند سوئد، اظهار داشت: «مردم احیانا می خواهند به بیان هویت خود بوسیله خالکوبی ادامه دهند، و بدین سبب بسیار اهمیت دارد که ما به عنوان یک جامعه بتوانیم از ایمن بودن آن مطمئن شویم. خوب است بدانید که خالکوبی می تواند بر سلامت شما تأثیر بگذارد و اگر علائمی را تجربه کردید که فکر می کنید می تواند به خالکوبی شما ارتباط داشته باشد، باید به پزشک مراجعه کنید.»
در این مطالعه، تیم نیلسن پاسخ های پرسشنامه ای را که توسط حدودا ۴۲۰۰ بزرگسال پر شده بود، بررسی کردند که حدود ۱۴۰۰ نفر از آنها بین سنین ۲۰ تا ۶۰ سال به لنفوم مبتلا شده بودند.
نیلسن در بیانیه خبری دانشگاه اظهار داشت: «پس از در نظر گرفتن سایر عوامل مرتبط مانند سیگار و سن، متوجه شدیم که خطر ابتلاء به لنفوم در میان افرادی که خالکوبی شده بودند ۲۱ درصد بیشتر بود. لنفوم یک نوع سرطان خون نادر است و نتایج حالا نیاز به تأیید و بررسی بیشتر در سایر مطالعات دارد.»
محققان پی بردند که اندازه یک خالکوبی از نظر کوچک یا بزرگ بودن تفاوتی در خطر لنفوم ایجاد نکرد.
نیلسن اظهار داشت: «ما هنوز دلیل این مساله را نمی دانیم. تنها می توان حدس زد که یک خالکوبی، صرف نظر از اندازه، موجب ایجاد التهاب با درجه پایین در بدن می شود که به نوبه خود می تواند موجب سرطان شود. بدین سبب تصویر پیچیده تر از آن چیزی است که در ابتدا فکر می کردیم.»
او توضیح داد: «ما می دانیم که وقتی جوهر خالکوبی به پوست تزریق می شود، بدن آنرا به عنوان چیزی خارجی که نباید وجود داشته باشد تعبیر می کند و سیستم ایمنی بدن فعال می شود. بخش بزرگی از جوهر به دور از پوست، به غدد لنفاوی که در آن رسوب می کند، منتقل می شود.»
گروه های نیلسن قصد دارند مطالعات بیشتری در مورد این که آیا خالکوبی ممکنست با اشکال دیگر سرطان ارتباط داشته باشد یا خیر، انجام دهند.

1403/03/14
13:06:19
5.0 / 5
222
تگهای خبر: پزشك , سلامت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴
عطر و تن
atrotan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عطر و تن محفوظ است

عطر و تن

عطر و اودکلن و لباس مردانه و لباس زنانه