رئیس انجمن دندانپزشكان ایران مطرح كرد؛

مشكلات افراد كم توان و ناتوان در سلامت دهان و دندان

مشكلات افراد كم توان و ناتوان در سلامت دهان و دندان به گزارش عطر و تن رئیس انجمن دندانپزشكان ایران، اظهار داشت: اغلب افراد دارای ناتوانی، در انجام كارهای مربوط به بهداشت دهان و دندان مشكل دارند.



به گزارش عطر و تن به نقل از مهر، علی تاجرنیا، روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه سمپوزیوم «سلامت دهان و دندان در افراد دارای ناتوانی»، آمادگی این انجمن را برای همكاری در ارتقای سلامت دهان و دندان افراد دارای ناتوانی، اعلام نمود و اضافه كرد: انجمن دندانپزشكان ایران می تواند نسبت به برگزاری سمپوزیوم های ادواری برای آموزش اعضای انجمن دندانپزشكان در مورد چگونگی كار با افراد دارای ناتوانی و همچنین، اختصاص بخشی از كنگره سالانه این انجمن كه حدود ۷ تا ۸ هزار تن از متخصصان در آن شركت می كنند به مبحث سلامت دهان و دندان افراد دارای ناتوانی، اقدام نماید.
وی تصریح كرد: همه ما بعنوان دندانپزشك، موظف به عرضه خدمت به همه هموطنان ولو افراد دارای ناتوانی هستیم و باید در رجوع این افراد، با صبوری و دقت به مشكلات آنان رسیدگی نماییم.
تاجرنیا خاطرنشان كرد: اغلب افراد دارای ناتوانی، در انجام كارهای مربوط به بهداشت دهان و دندان مشكل دارند و در نتیجه با عوارض آن كه مشكلات در بلع، تكلم و یا بیماری های این ناحیه است، روبه رو می شوند.
وی اضافه كرد: هریك از ما در مقابل این افراد، مسئولیت هایی داریم، اما در ابتدای این مسیر، خانواده ها هستند كه باید با ملاحظات پیشگیری آشنا گردند و پس از خانواده ها، جامعه دندانپزشكی كشور است كه می بایست به وظیفه خود به خوبی عمل كند.
رئیس انجمن دندانپزشكان ایران، از طریق اندازی و فعالیت كمیته «مسئولیت اجتماعی» در این انجمن اطلاع داد و اظهار داشت: افزایش دانش دندانپزشكان در چارچوب فعالیتهای كمیته مسئولیت اجتماعی هم امكانپذیر خواهد بود.
وی همینطور پیشنهاد كرد كه با عنایت به فعالیت بیشتر از هزار كلینیك دندانپزشكی در شهر تهران، فراخوانی برای جذب همكاری كلینیك ها و مطب های خصوصی بعنوان «یاوران افراد كم توان و ناتوان» صورت گیرد تا به تدریج دریافت خدمات دندانپزشكی از جانب مددجویان و افراد دارای ناتوانی به سهولت انجام گیرد.
سمپوزیوم « سلامت دهان و دندان در افراد دارای ناتوانی »، در سالن اجتماعات دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار گردید.

1398/10/15
13:14:47
5.0 / 5
4143
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , بیمار , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
عطر و تن
atrotan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عطر و تن محفوظ است

عطر و تن

عطر و اودکلن و لباس مردانه و لباس زنانه