مرگ اندیشی در شعر معاصر در وزن دنیا

مرگ اندیشی در شعر معاصر در وزن دنیا به گزارش عطر و تن شماره سوم مجله «وزن دنیا» (رسانه شعر ایران) با تیتر یك «سنگی بر گوری» و مروری تحلیلی بر مرگ اندیشی در شعر معاصر ایران، و همینطور پرونده ای درباره شعر و زندگی ابراهیم منصفی منتشر گردید.


به گزارش عطر و تن به نقل از ایسنا، شماره سوم «وزن دنیا»، ماهنامه تخصصی شعر، پیرو شماره های پیشین، به سراغ ۱۰ استان تازه رفته است تا با انتشار شعرهای منتخب شاعران این استان ها بازتاب دهنده وضعیت شعر سراسر ایران در كنار شاعران مركزنشین باشد. در این شماره می توانیم از شاعران استان های تهران، آذربایجان غربی، البرز، خوزستان، قم، زنجان، سمنان، قزوین، خراسان رضوی، گلستان و ایلام شعر بخوانیم. علاوه بر شعر این استان ها، دو بخش «آن سوی مرزها» و «هم زبانان»، مانند شماره قبل، به ترتیب بازتاب دهنده شعرِ شاعران ایرانی خارج از كشور و منعكس كننده شعرهای شاعران كشورهای فارسی زبانی همچون افغانستان و تاجیكستان است.
اما پرونده اصلی این شماره «وزن دنیا» مروری تحلیلی بر مرگ اندیشی در شعر معاصر ایران در گفت وگویی با دكتر محمد صنعتی و میزگردی با حضور مشیت علایی، لیلا صادقی و حمیدرضا شعیری است. در این پرونده همینطور ۱۰ منتقد در ۱۰ یادداشت تصویر مرگ را در شعرهای ۱۰ شاعر مطرح معاصر ردیابی كرده و علی مسعودی نیا و شهریار وقفی پور جُستارهایی تحلیلی درباره همین مبحث نوشته اند.
«وزن دنیا» در این شماره، بخش «یاد بعضی نفرات» را با تیتر «اِبرام و اسپانیای كوچكش»، به پرسه ای در نغمه ها، ترانه ها و زندگی ابراهیم منصفی، هنرمند موفق و غریبِ جنوبی مختص كرده است. ابراهیم منصفی (رامی) یكی از استعدادهای خاص موسیقی و شعر ایران بود كه از دهه ۴۰ كارش را شروع كرد اما به واسطه زندگی تلخ و دشوارش، هیچ گاه آن طور كه باید و شاید نام و كارش مطرح نشد، تا این كه در سال های اخیر با بازخوانی آثارش توسط چند خواننده جوان و همینطور مستندی كه درباره زندگی اش ساخته شده، نامش بر سر زبان ها افتاد. با این همه در این شماره مجله، می توانید لابه لای یادداشت ها و گفت وگویی هایی كه انتشار یافته اند، با لحظه هایی از زندگی و آثارش از خلال روایت دوستان و دوست دارانش همچون مسعود فرح، ابراهیم حقیقی، سعیده كشاورزی، موسیقی بندری و... همراه شوید.
همینطور «كارنامه» و «كارگاه شعر وزن دنیا» دو بخش تازه مجله اند كه از شماره پیش به ساختار آن اضافه شده و صفحاتی را به خود اختصاص داده اند. «كارنامه» فضایی است برای بازتاب اصول یك كارگاه شعر (این شماره كارگاه رسول رخشا) و معرفی چهره های تربیت شده در آن، و «كارگاه شعر وزن دنیا» هم فرصتی است برای تحلیل و نقد آثار مخاطبان مجله كه برای حضور در این بخش با ارسال شعر به نشریه اقدام نموده اند.
شماره سوم «وزن دنیا» در ۲۷۶ صفحه و با قیمت ۴۰هزار تومان در كتاب فروشی ها و كیوسك های مطبوعاتی معتبر در دسترس مخاطبان شعر است و علاقه مندان می توانند برای آگاهی از مراكز خرید این مجله به آدرس اینستاگرام و تلگرام این مجله با عنوان @vaznedonya و یا سایت آن www.vaznedonya.ir رجوع كنند.
مدیرمسئول و صاحب امتیاز «وزن دنیا» پوریا سوری است و زیر نظر شورای سردبیری متشكل از علی مسعودی نیا، پوریا سوری و فرزام حسینی منتشر می شود.



1398/07/16
15:18:10
5.0 / 5
4603
تگهای خبر: زندگی , سایت , فروش , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
عطر و تن
atrotan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عطر و تن محفوظ است

عطر و تن

عطر و اودکلن و لباس مردانه و لباس زنانه