انتشار اگزیستانسیالیسم در آثار نمایشی ادوارد آلبی

انتشار اگزیستانسیالیسم در آثار نمایشی ادوارد آلبی عطر و تن: كتاب «اگزیستانسیالیسم در آثار نمایشی ادوارد آلبی» نوشته پوریا عبدی منتشر گردید.


به گزارش عطر و تن به نقل از ایسنا، این كتاب در ۲۱۹ صفحه با شمارگان ۲۰۰ نسخه و قیمت ۳۵ هزار تومان توسط انتشارات نسل روشن انتشار یافته است.
یادداشت پشت جلد كتاب: «در این كتاب پیرامون یك پروسه پژوهشی، آثار نمایشی ادوارد آلبی نمایشنامه نویس معاصر آمریكایی، از منظر فلسفه و روان شناسی اگزیستانسیالیسم مورد بررسی و بازبینی قرار گرفته است. از ین جهت، هم برداشتی كوتاه نسبت به اگزیستانسیالیسم، متفكرین و آرای آنها نمایش می شود و هم زندگی نامه ادوارد آلبی و تحلیل هایی حول محور آثار وی مورد بازخوانی قرار می گیرد. سپس به وسیله ادراك حاصل از مطالعه مسائل مطروحه، با نگاهی متفاوت، آثار نمایشی ادوارد آلبی از منظر اگزیستانسیالیسم تحلیل و بررسی می شود.»


همچنین در معرفی بیشتر كتاب عنوان شده است: «در بیشتر تحلیل های موجود درباره آثار ادوارد آلبی نمایشنامه نویس معاصر آمریكایی، تحلیل گران نوشته های وی را در زمره نمایشنامه های ابزورد قلمداد كرده اند در صورتیكه پوریا عبدی در كتاب «اگزیستانسیالیسم در آثار نمایشی ادوارد آلبی» نگاه جدیدی نسبت به این آثار دارد و تحلیل متفاوتی از آنها به مخاطب عرضه می دارد.
از آن جایی كه آلبی در سال ۲۰۱۶ چشم از جهان فروبست، كتاب های تحلیلی محدودی درباره آثار وی در ایران به چاپ رسیده و این كتاب می تواند در كنار یك یا دو كتاب تحلیلی موجود در بازار كتاب كشور، منبع مفیدی برای پژوهشگران حوزه ادبیات و ادبیات نمایشی باشد.»





منبع:

1398/03/03
22:59:03
5.0 / 5
5167
تگهای خبر: ادبیات , زندگی , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(2)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
عطر و تن
atrotan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عطر و تن محفوظ است

عطر و تن

عطر و اودکلن و لباس مردانه و لباس زنانه