رمان برنده ی جایزه ادبی شارجه منتشر گردید

رمان برنده ی جایزه ادبی شارجه منتشر گردید عطر و تن: رمان «باب العبد»، نوشته نویسنده ی معاصر مصری «ادهم العبودی» با ترجمه ی «غسان حمدان» به فارسی ترجمه و منتشر گردید.


به گزارش عطر و تن به نقل از ایسنا، رمان «باب العبد» درباره بافت اجتماعی و سرگذشت مردم در شهر الاقصر در جنوب مصر است. هرچند معمولا در اغلب كشورهای جهان سوم، جنوب، منطقه ی عقب مانده و فقیرنشینی است، اما شهر الاقصر به خاطر داشتن اماكن باستانی بخصوص چند معبد فرعونی، محل تردد جهانگردان خارجی است.
تماس جوانان بیكار با بیگانگان و تن دادن به هر كاری برای امرار معاش، تم اصلی این رمان است كه برنده ی جایزه ادبی شارجه در سال ۲۰۱۲ شد.
با این كه این رمان سیاسی نیست، اما نویسنده با اشاره به فساد اداری، قضایی و حتی وضعیت بد مراكز امنیتی و رشوه ی ماموران امنیتی، به فساد ۳۰ ساله ی دوران زمامداری «حسنی مبارك» پرداخته است.
باب العبد یا دروازه عبد، از اماكن باستانی است كه در زمان فراعنه به «خنسو» معروف بوده و همیشه افسانه هایی درباره آن بین مردم رایج بود. برپایه باور مردم، نگهبان سیاه غول پیكری با نیزه ی دراز خود نصف شب مامور حمایت این دروازه می گردد.
بر اساس اعلام ناشر، این رمان شرح حال كودكی، نوجوانی و به ثروت رسیدن كاراكتر داستان و نافرجامی وی در رسیدن به خوشبختی است. «ادهم العبودی» از نویسندگان زنده ی حال حاضر ادبیات عرب است كه منتقدان او را جزو ده نویسنده مهم جهان عرب معرفی می كنند. آثار دیگری از این نویسنده در آینده به فارسی ترجمه خواهد شد. باب العبد نخستین رمان از این نویسنده مصری است كه به مخاطب فارسی زبان معرفی می گردد.
«باب العبد» نخستین رمان از سری كتاب های ادبیات جهان است كه در تیراژ ۵۰۰ نسخه با قیمت ۱۸۰۰۰ تومان ازسوی نشر «ایجاز» منشر شده است.



1396/09/30
14:16:08
5.0 / 5
4649
تگهای خبر: ادبیات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
عطر و تن
atrotan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عطر و تن محفوظ است

عطر و تن

عطر و اودکلن و لباس مردانه و لباس زنانه