اخبار سلامت جهان در هفته گذشته؛

خواص گوجه فرنگی در بهبود بینایی، ارتباط دیابت و زوال عقل

خواص گوجه فرنگی در بهبود بینایی، ارتباط دیابت و زوال عقل عطر و تن: حوزه سلامت در هفته رو به پایان، در جهان، شاهد اخبار و رویدادهای مختلف و مختلفی بود كه به مرور گزیده ای از مهم ترین آنها می پردازیم.



به گزارش عطر و تن به نقل از مهر، مهم ترین اخبار منتشرشده در حوزه بهداشت، درمان و تغذیه در سطح جهان به شرح زیر بوده اند:
آپنه خواب ریسك مبتلا شدن به نقرس را بالا می برد
مطالعه جدید نشان داده است افراد مبتلا به آپنه خواب با احتمال بالاتر مبتلا شدن به بیماری نقرس روبرو هستند. این باور وجود دارد كه میزان پایین اكسیژن ناشی از آپنه خواب منجر به تولید بیش از حد زیاد اسید اوریك، عامل بیماری نقرس، می گردد.
مواد غذایی مفید برای مقابله با سرماخوردگی و آنفولانزا
محققان سفارش می كنند گنجاندن برخی مواد غذایی در رژیم غذایی باعث بهبود سیستم ایمنی شده و فرد را در مقابل سرماخوردگی، آنفولانزا و عفونت های ویروسی مسلح می كند. سیر، گوشت گاو، سیب زمینی شیرین، زردچوبه و سبزیجات پربرگ سبز تیره از این گروه مواد خوراكی هستند.
پخت غذا با زغال ریسك مرگ قلبی عروقی را بالا می برد
نتایج یك مطالعه نشان داده است استفاده بلندمدت از زغال یا چوب برای پخت امكان دارد ریسك مرگ ناشی از بیماری قلبی-عروقی را افزایش دهد. آلودگی هوا ناشی از پخت و پز با سوخت های جامد نظیر زغال یا چوب تاثیر منفی بر سلامت قلب و عروق داشته و امكان دارد منجر به مرگ زودهنگام شود.
خواص گوجه فرنگی در كاهش فشارخون و حفظ سلامت چشم ها
خوردن گوجه فرنگی دارای فواید متعددی نظیر حفظ سلامت چشم، كاهش فشارخون، كنترل دیابت، بهبود روند هضم، مراقبت از پوست و پیشگیری از عفونت های مجاری ادراری است. گوجه فرنگی دارای مقادیر چشمگیری ویتامین A، ویتامین C، و ویتامین K و همینطور ویتامین B۶، فولات و تیامین است. گوجه فرنگی همینطور منبع خوب پتاسیم، منگنز، منیزیم، فسفر و مس است. همینطور این ماده خوراكی حاوی فیبر، پروتئین و شماری از تركیبات ارگانیك نظیر لیكوپن است.
وجود ارتباط بین دیابت و زوال عقل
محققان عنوان می كنند فقدان توانایی مغز در بكارگیری گلوكز می تواند منجر به زوال عقل شود. در بیماری آلزایمر، مغز در واكنش به گلوكز به شیوه مشابه همچون واكنش سلول های بدن در دیابت عمل می كند. سلول های مغز به علت كاهش انسولین یا عدم حساسیت قادر به استفاده از گلوكز نیستند. همینطور تصور می گردد صدمه به عروق خونی ناشی از دیابت می تواند منجر به كاهش جریان خون به مغز شود كه فاكتور مبتلا شدن به آلزایمر است.
میوه ای كه از چاقی و بیماری های متابولیك پیشگیری می كند
محققان در مطالعات خود دریافتند مصرف میوه ای آمازونی موسوم به «كامو كامو» می تواند از چاقی ناشی از رژیم غذایی پرچرب و با شیرینی زیاد و بیماری متابولیك پیشگیری كند. میوه ای از جنگل های آمازون به نام «كامو كامو» یك میوه حیرت آور جدیدی است كه به سوزاندن چربی ها كمك كرده و از بیماری های متابولیكی پیشگیری می كند.

1397/06/18
14:43:03
5.0 / 5
4739
تگهای خبر: آلودگی , بهداشت , بیمار , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
عطر و تن
atrotan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عطر و تن محفوظ است

عطر و تن

عطر و اودکلن و لباس مردانه و لباس زنانه