رییس مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت:

اعتماد عمومی، میراث گرانبهای روابط عمومی است

اعتماد عمومی، میراث گرانبهای روابط عمومی است به گزارش عطر و تن، ییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، بمناسبت ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط عمومی، در پیامی روابط عمومی را قلب تپنده ارتباطات سلامت، سنگر مواجهه با شایعات و حامی آگاهی بخشی در ایام بحران توصیف و بر ضرورت استمرار خلاقیت، صداقت و هم افزایی در راه ارتقاء سلامت عمومی تاکید کرد.


به گزارش عطر و تن به نقل از ایسنا، در متن پیام دکتر حسین کرمانپور آمده است: « امروز، روز گرامیداشت نقش بی بدیل شماست؛ کسانیکه با قلم، صداقت و خلاقیت خود، پل ارتباطی بین وزارت بهداشت و مردم ایران هستید. در این روز فرخنده، از تک تک شما که در سخت ترین شرایط، پرچم رسالت سلامت را برافراشته نگه داشته اید، سپاسگزارم.
۱-یادآور ایام سخت کرونا در روزهایی که جهان درگیر ترس و ابهام بود، شما در خط مقدم اطلاع رسانی، جانفشانی کادر سلامت و اقدامات مویرگی روابط عمومی ها را تا دورترین بیمارستان ها و مراکز بهداشتی کشور به تصویر کشیدید. قدردان تلاش تان هستیم که نه تنها پیام های حیاتی را منتشر کردید، بلکه امید را در دل جامعه زنده نگه داشتید.
۲-پویش «نه به تصادف!» و کاهش ۳ درصدی مرگ ومیر ترافیکی ثمره همکاری شما در اطلاع رسانی پیشگیرانه، امروز در آمار پزشکی قانونی به بار نشسته است. این موفقیت، نمادی از تاثیر روابط عمومی در نجات جان انسان ها و تقویت مرجعیت سلامت در جامعه است.
۳-روابط عمومی؛ سنگر مواجهه با شایعات و بیماری های غیرواگیر از دیابت تا بیماری های قلبی و عروقی و بیماری های نادر، شما با انتشار اطلاعات دست اول و سریع، مانع گسترش شبه علم و اخبار کذب شدید. این همان رسالتی است که سلامت جامعه را از گزند جهل حفظ می نماید.
۴-اطلاع رسانی شفاف، سلاح مهار بیماری ها سرطان، ایدز، دخانیات و آلودگی هوا، با زبان ساده و شفافِ شما قابل کنترل است. بیایید بار بیماری ها را با تولید محتوای اثرگذار کاهش دهیم.
۵-پیری جمعیت و لزوم ترویج فرزندآوری این چالش جهانی را با دوری از سیاسی سازی و با همراهی صاحبان اندیشه محلی و ملی مدیریت نماییم. روابط عمومی می تواند با نگاهی امیدبخش، زوج های جوان را به تشکیل خانواده ترغیب کند.
۶-ارتباط با نمایندگان مردم؛ پلی برای رفاقت و همکاری شما پل ارتباطی بین روسا و نمایندگان هستید. از ظرفیت دیدارهای جمعی برای تقویت همگرایی در راه سلامت جامعه بهره گیرید.
۷-رسانه های محلی؛ رکن رکین دموکراسی با پشتیبانی از رسانه های محلی و صداوسیما، پیام سلامت را به درستی به گوش مردم برسانید. برنامه ریزی منظم و تعامل سازنده با آنها را در اولویت قرار دهید.
۸-صداقت؛ قلب تپنده روابط عمومی همواره رابطی صادق بین مردم، کارکنان، رسانه ها و روسای موسسات باشید. اعتماد عمومی، میراث گرانبهای شماست.
۹-هوش مصنوعی؛ ابزاری برای سرعت و دقت از فناوری برای تسریع اطلاع رسانی استفاده کنید، اما جایگزین خلاقیت و تفکر نقادانه تیم خود نکنید.
۱۰-کشف گنجینه های محلی به دنبال نیروهای علمی، ادبی و دینی استان خود بروید. گزارش های الهام بخش از تجربه های آنها تهیه و در فضای مجازی به اشتراک بگذارید.
۱۱-تفکر جمعی؛ چاره معضلات محلی با گردهم آوردن صاحبان اندیشه دور یک میز، برای مشکلات محلی راهکار بیابید. از گزارش های رویدادمحور فراتر روید و سوژه سازی کنید.
۱۲-تشکیل شورای اطلاع رسانی در دانشگاه ها با اجرای بخشنامه معاون اول رئیس جمهور، شورای اطلاع رسانی دانشگاه را با حضور حداقل ۵ نفر (۲ صاحب نظر استانی و ۳ استاد دانشگاه) تشکیل دهید و تعامل سازنده را نهادینه کنید.
در پایان، روابط عمومی، تنها یک شغل نیست؛ یک «رسالت» است. بیایید در سال پیش رو، با همدلی و نوآوری، صدای سلامت ایران باشیم.»


1404/02/27
11:22:52
5.0 / 5
313
تگهای خبر: آلودگی , بهداشت , بیمار , بیماری
این مطلب عطروتن را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب عطروتن
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
عطر و تن
atrotan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عطر و تن محفوظ است

عطر و تن

عطر و اودکلن و لباس مردانه و لباس زنانه

عطر و تن: راهنمای جامع شما برای سلامتی، زیبایی و خوشبویی. از آخرین اخبار دنیای بهداشت و سلامت تا معرفی عطرهای بی‌نظیر و ترندهای دنیای مد، همه چیز را در یکجا بیابید.