بررسی كارنامه ژوكوفسكی و رونمایی از گویش بختیاری

بررسی كارنامه ژوكوفسكی و رونمایی از گویش بختیاری عطر و تن: نشست بررسی كارنامه پژوهشی ژوكوفسكی و رونمایی از كتاب «گویش بختیاری» برگزار می گردد.


به گزارش عطر و تن به نقل از ایسنا بر مبنای خبر رسیده، نشست ویژه شهر كتاب در روز شنبه ۱۴ بهمن ساعت ۱۶ به بررسی كارنامه پژوهشی والنتین الكسیویچ ژوكوفسكی - ایران شناس روس - و رونمایی از كتاب «گویش بختیاری» او (با ترجمه دكتر مریم شفقی و دكتر سیدمهدی دادرس) اختصاص دارد كه با حضور دكتر میرجلال الدین كزازی، دكتر احمد تمیم داری، دكتر شهرام همت زاده و مترجمان كتاب در مركز فرهنگی شهركتاب اقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش كوچه سوم برگزار می شود
والنتین الكسیویچ ژوكوفسكی از ایران شناسان برجسته روسیه بود كه در سال ۱۹۱۸ درگذشت و امسال صدمین سال درگذشت اوست.
او در ایران عموما با مطالعاتش در زمینه ادبیات كلاسیك فارسی شناخته می شود. تصحیح «اسرارالتوحید فی مقامات شیخ ابوسعید»، «كشف المحجوب هجویری» و تحقیقات او درباره لالایی های ایران، دستور زبان فارسی نو و تاریخ ادبیات فارسی در عصر سامانیان همچون آثار اوست. دامنه مطالعات این دانشمند جامع الاطراف به ادبیات فارسی محدود نبوده و در باب گویش شناسی، ادبیات عامیانه، دیرینه شناسی و مطالعات سیاسی ـ اجتماعی هم از وی آثاری انتشار یافته است.



1396/11/10
17:17:35
5.0 / 5
4735
تگهای خبر: ادبیات , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱
عطر و تن
atrotan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عطر و تن محفوظ است

عطر و تن

عطر و اودکلن و لباس مردانه و لباس زنانه