انتشار مجموعه شعر جدید فرزاد آبادی

انتشار مجموعه شعر جدید فرزاد آبادی به گزارش عطر و تن مجموعه شعر «از مردمك ها» سروده فرزاد آبادی منتشر گردید.


به گزارش عطر و تن به نقل از ایسنا، این مجموعه شامل ۲۷ شعر در ۶۸ صفحه و با قیمت ۱۴ هزار تومان توسط نشر سیب سرخ انتشار یافته است.
فرزاد آبادی با اشاره به تفاوت این دفتر شعر با سایر آثارش می گوید: «از مردمک ها» یازدهمین کتاب شعر من است و با نخستین دفتر شعرم فاصله ای حدودا بیست ساله دارد. اما این را که این کتاب ادامه منطقی یا غیرمنطقی کتاب های دیگرم باشد منتقدان باید بگویند یا حتی مخاطبان حرفه ای شعر. البته می توانم روی این مسئله تاکید کنم که دغدغه های من در این دفتر شعر مثل دغدغه هایم در کتاب اولم یعنی «جن جنوبی»، موضوعات اجتماعی و انسانی است.
وی همینطور در پاسخ به این سؤال که چقدر این دفتر شعر را دربرگیرنده شعرهای شهری می داند اظهار می کند: جرقه کتابی درباره شعر شهری که از قضا نام اثری از من است از شعرهای خودم در ذهنم زده شد اما در نهایت شعرهای خودم را از چرخه بررسی و تحلیل کتاب بیرون گذاشتم. به آنها فکر کردم اما درباره آنها ننوشتم. در این حد می توانم بگویم شعرهای من زمینی هستند و با هپروت بیگانه. گفتگو می کنند، اعتراض می کنند، همدردی می کنند. شعری که شهری است از آدم، مردم و دیگری نمی تواند خالی باشد. خون این شعر، انسانی است. این به مفهوم حذف حیوان و طبیعت و... نیست.
این شاعر می افزاید: کلمه انسان برای من خاص است. او اهل مصادره کردن جهان برای خودش تنها نیست. باید از تمام کلماتی که استفاده می نماییم، فرهنگ تازه لغاتش را کنار آن بگذاریم. به باور من اگر شعرهای «از مردمک ها» نبودند دردهای دیگری به دنیا نمی آمدند.
یکی از شعرهای این مجموعه:
بوی بنزین
بوی الکل
نیمی از ما خلبان
نیمی دکتر
نیمی کلاس را بمباران می کردند
نیمی پانسمان
اما پشت نیمکت ها
این زخم بود که بزرگ می شد




منبع:

1399/07/01
15:02:40
5.0 / 5
1516
تگهای خبر: فرهنگ , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴
عطر و تن
atrotan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عطر و تن محفوظ است

عطر و تن

عطر و اودکلن و لباس مردانه و لباس زنانه