محققان اسكاتلندی هشدار می دهند؛

احتمال انتقال كووید ۱۹ بوسیله فاضلاب وجود دارد

احتمال انتقال كووید ۱۹ بوسیله فاضلاب وجود دارد عطر و تن: بیولوژیست های محیط زیست آگهی داده اند كه احتمال گسترش كووید19 بوسیله فاضلاب نباید نادیده انگاشته شود.



به گزارش عطر و تن به نقل از مهر، واکنش به پاندمی جهانی بر پیش گیری از انتقال ویروس کرونا بوسیله فرد به فرد توجه دارد و کارشناسان معتقد نیستند که این ویروس بوسیله فاضلاب هم قابل انتقال باشد.
با این حال مطالعات جدید پژوهشگران دانشگاه استرلینگ اسکاتلند در بررسی فاضلاب بریتانیا داده های مهمی را در مورد گسترش بیماری کووید ۱۹ نشان میدهد.
«ریچارد کیولیام»، سرپرست تیم تحقیق، هم اکنون آگهی می دهد که سیستم فاضلاب می تواند به خودی خود ریسک انتقال بیماری را فراهم نماید.
کیولیام در این زمینه می گوید: «ما می دانیم که بیماری کووید ۱۹ بوسیله قطرات ناشی از سرفه و عطسه و یا بوسیله اشیا یا مواد حامل عفونت توسعه می یابد. اخیراً اثبات شده است که این ویروس در مدفوع انسان تا ۳۳ روز پس از منفی شدن علایم تنفسی کووید ۱۹ هم باقی می ماند.»
وی در ادامه می افزاید: «هنوز معین نمی باشد که آیا ویروس می تواند بوسیله مسیر مدفوع-دهان هم انتقال یابد. اما ما می دانیم که این ویروس در مقایسه با دستگاه تنفس، مدت طولانی تری در دستگاه گوارش باقی می ماند.»
محققان این مطالعه، مثالی در مورد شیوع بیماری سارس در سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۳ مطرح نمودند که ویروس عامل آن ارتباط نزدیکی با ویروس بیماری کووید ۱۹ دارد. در آن زمان این ویروس در فاضلاب شناسایی شده بود. بگفته پژوهشگران، شالوده ساختاری کووید ۱۹، بویژه پوشش چربی آن، بیان کننده آن است که این ویروس در محیط های آبی به روشی متفاوت عمل می کند. هم اکنون اطلاعات محدودی در مورد دوام کووید ۱۹ در محیط زیست وجود دارد اما سایر کروناویروس ها می توانند تا مدت ۱۴ روز بر طبق شرایط زیست محیطی در فاضلاب باقی بمانند.


منبع:

1399/02/20
03:25:13
5.0 / 5
2602
تگهای خبر: بیمار , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
عطر و تن
atrotan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عطر و تن محفوظ است

عطر و تن

عطر و اودکلن و لباس مردانه و لباس زنانه