یافته محققان چینی؛

نرخ جهانی مبتلاشدن به سرطان كبد روند صعودی دارد

نرخ جهانی مبتلاشدن به سرطان كبد روند صعودی دارد عطر و تن: تحقیق جدید نشان میدهد نرخ مبتلاشدن به سرطان كبد در سراسر جهان روبه افزایش است.



به گزارش عطر و تن به نقل از مهر، در این مطالعه، پژوهشگران دانشگاه فودان چین داده های مربوط به «مطالعه بار مسئولیت جهانی بیماری» را كه منتسب به ۱۹۵ كشور و سرزمین جهان بین سال های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۷ بود بررسی كردند.
محققان مشاهده نمودند موارد ابتلاء به سرطان كبد پیش از سن ۳۰ سال از ۱۷، ۳۸۱ نفر در سال ۱۹۹۰ به ۱۴، ۶۶ نفر در سال ۲۰۱۷ كاهش یافته بود، اما در افراد ۳۰ تا ۵۹ سال و ۶۰ سال به بالا افزایش یافته بود و به ترتیب از ۲۱۶، ۵۶۱ و ۲۴۱، ۱۸۹ نفر در سال ۱۹۹۰ به ۳۵۹، ۷۷۰ و ۵۷۸، ۳۴۴ در سال ۲۰۱۷ افزایش یافته بود.
محققان دریافتند وقوع سرطان كبد پیش از ۳۰ سال و از سن ۳۰ تا ۵۹ سال در هردو جنسیت كاهش یافته، در صورتیكه در افراد مسن، نرخ ابتلاء در مردان افزایش یافته و در زنان ثابت بوده است.
محققان دلیل كاهش نرخ ابتلاء در افراد جوان تر را در رابطه با واكسیناسیون هپاتیت B می دانند چونكه ویروس هپاتیت B می تواند سبب سرطان كبد شود.
مطالعات نشان داد سرطان كبد ناشی از بیماری كبد چرب غیرالكلی یا تشكیل چربی در كبد، در بیشتر مناطق با بیشترین شدت درحال افزایش است.
دكتر «ژینگ دانگ چن» سرپرست تیم تحقیق، در این زمینه می گوید: «یافته های ما نشان میدهد كه باید به چاقی بعنوان فاكتور پرخطر اصلی ابتلاء به سرطان كبد توجه ویژه ای شود. شیوه های پیشگیری سرطان كبد در كشورهای پیشرفته و توسعه یافته باید به روزرسانی شود.»

1399/01/17
23:36:33
5.0 / 5
3078
تگهای خبر: بیمار , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
عطر و تن
atrotan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عطر و تن محفوظ است

عطر و تن

عطر و اودکلن و لباس مردانه و لباس زنانه