آمار فروش كتاب در بریتانیا افزایش یافت

آمار فروش كتاب در بریتانیا افزایش یافت به گزارش عطر و تن بعد از آنكه خوانندگان كتاب متوجه شدند با وجود قرنظینه خانگی زمان بیشتری را برای مطالعه كتاب در اختیار دارند، كتاب فروشی های سراسر بریتانیا از افزایش چشم گیر فروش كتاب به خصوص رمان های بلند و كلاسیك خبر دادند.


به گزارش عطر و تن به نقل از ایسنا و به نقل از گاردین، هفته گذشته، «واتراستونز» كه بزرگ ترین فروشگاه كتاب زنجیره ای بریتانیا به حساب می آید به علت اعتراضات كاركنانش به علت درخطر بودن جانشان با انتشار ویروس «كرونا»، تعطیل شد، اما آمار فروش آنلاین این فروشگاه نسبت به هفته گذشته اش با ۴۰۰ درصد افزایش مواجه گردید.
طبق گزارشات «واتراستونز»، آمار فروش كتاب‎ های كلاسیك و كتاب هایی همچون «صد سال تنهایی» نوشته «گابریل گارسیا ماركز»، «دلبند» نوشته «تونی موریسون» و «گتسبی بزرگ» نوشته «اف اسكات فیتزجرالد» با افزایش چشم گیر رو به رو بوده است.
با عنایت به آمار عرضه شده از جانب این كتاب فروشی، رمان های مدرن بلندی همچون رمان پرفروش «آینه و نور» نوشته «هیلاری مانتل» و رمان های پادآرمان شهری همچون «سرگذشت ندیمه» نوشته «مارگارت اتوود» و «۱۹۸۴» نوشته «جرج اورول» هم با استقبال خوبی رو به رو شده اند.
«نیلسن بوك اسكن» كه وظیفه بررسی آمار فروش كتاب‎ های بریتانیا را برعهده دارد هم درباره افزایش آمار فروش رمان «جنگ و صلح»، «ارباب حلقه ها» و «در جست و جوی زمان از دست رفته» گزارش داد.
با عنایت به اطلاعات عرضه شده از جانب «نیلسن بوك اسكن»، آمار كلی فروش كتاب های فیزیكی در بریتانیا از هفته گذشته تا بیست و یكم مارس، ۶ درصد افزایش داشته است. آمار فروش كتاب های خود آموز هم ۲۱۲ درصد افزایش، كتاب های كمك آموزشی مدرسه حدود ۷۷ درصد افزایش و كتاب های جلد كاغذی هم ۳۵ درصد افزایش داشته است. آمار هفته به هفته كتاب های هنری و مهارتی هم ۳۸ درصد افزایش داشته است.
آمار فروش كتاب های غیر داستانی بزرگسالان با این وجود حدود ۱۳ درصد كاهش داشته است.
بعضی از نویسندگان هم در این بین اعلام نموده اند قصد دارند در مدت قرنطینه برای اولین بار مطالعه بعضی از رمان های كلاسیك را آغاز كنند.
قرنطینه در سرتاسر جهان سبب به وجود آمدن گروه های دیجیتالی بسیاری با هدف مطالعه شده است. برای مثال، فروشگاه زنجیره ای كتاب «بلك ول» واقع در «آكسفورد» گروهی را در صفحه فیس بوك به هدف مباحثه درمورد آثار كلاسیك راه اندازی كرده است.



1399/01/09
18:48:59
5.0 / 5
3253
تگهای خبر: آموزش , آنلاین , فروش , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
عطر و تن
atrotan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عطر و تن محفوظ است

عطر و تن

عطر و اودکلن و لباس مردانه و لباس زنانه