رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی مطرح كرد

غذای سالم، کلید ارتقای سلامتی

غذای سالم، کلید ارتقای سلامتی به گزارش عطر و تن، رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی اظهار داشت: دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی مطابق با تکالیف تعیین شده، با جدیت سلامت محصولات غذایی خام و فرآوری شده را با همکاری تمامی دستگاه های ذیربط پایش می کند.


به گزارش عطر و تن به نقل از ایسنا، دکتر محمداسماعیل مطلق به مناسبت روز جهانی ایمنی غذا، ضمن تاکید بر اهمیت بهره مندی مردم از غذای سالم و باکیفیت به عنوان یکی از ارکان اصلی امنیت غذایی گفت: همکاری همه دستگاه های اجرائی ذیربط در تمام زنجیره غذا همچون تولید، تامین، توزیع و عرضه مواد غذایی سالم در بخش صنف و صنعت به شکلی که سلامت مصرف کننده حفظ شود، لازم است.
رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی افزود: روز جهانی ایمنی غذا هر سال در هفتم ژوئن برگزار می گردد و شعار امسال، "ایمنی مواد غذایی: آمادگی برای موارد غیرمنتظره" نامگذاری شده است. ایمنی مواد غذایی تمام مراحل آماده سازی و نگهداری مواد غذایی را شامل می شود به شکلی که از بیماریهای ناشی از غذا پیشگیری کند.
مطلق اشاره کرد: دسترسی به مقادیر کافی غذای سالم، ایمن و مغذی، کلید حفظ و ارتقای سلامتی در طول زندگی است.
وی بیان داشت: مواد غذایی ناایمن حاوی باکتری ها، ویروس ها، انگل ها و مواد شیمیایی مضر موجب ایجاد بیش از ۲۰۰ بیماری مختلف از اسهال گرفته تا سرطان می شوند. طبق گزارش سازمان ملل متحد سالانه ۴۲۰ هزار نفر در سرتاسر جهان به سبب مصرف غذای آلوده جان خودرا از دست می دهند و کودکان زیر ۵ سال ۴۰ درصد از بار بیماریهای ناشی از غذا را به دوش می کشند و سالانه ۱۲۵ هزار نفر جان خودرا از دست می دهند.
مطلق گفت: دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی مطابق با تکالیف تعیین شده در ماده ۷ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور بعد از تصویب سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و شورای عالی انقلاب فرهنگی و پیرو رهنمودهای رییس جمهور شهید در هجدهمین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی که بر تامین غذای سالم برای مردم کشور بسیار تاکید نمودند، با جدیت سلامت محصولات غذایی خام و فرآوری شده را با همکاری تمامی دستگاه های ذیربط پایش می کند.
بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی اشاره کرد: در سند مذکور در حیطه "ایمنی و سلامت غذا"، "اصالت و حلیت غذا"، "ارتقاء سلامت و کیفیت مواد غذایی"، "تضمین اصالت مواد غذایی و جلوگیری از تقلبات و حلیت" راهبردهای کلان و اقداماتی که توسط دستگاه های اجرائی ذیربط باید صورت گیرد، تاکید گردیده است و دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی بنا بر وظایف قانونی خود بوسیله هماهنگی ها و همکاریهای های بین بخشی اقداماتی همچون پشتیبانی از شناسنامه دار کردن محصولات کشاورزی در راستای ارتقاء سلامت این محصولات که در سفره مردم قرار می گیرد، تامین منابع کافی برای بروزرسانی تجهیزات آزمایشگاهی در راستای رصد سلامت مواد غذایی تولیدی، وارداتی و صادراتی، بهبود کیفیت و سلامت نان به عنوان قوت غالب مردم، تولید و ترویج مصرف نان کامل حاوی سبوس و جوانه گندم و بهبود کیفیت و سلامت روغن های خوراکی را امسال در اولویت برنامه های دبیرخانه قرار داده است.




منبع:

1403/03/21
13:29:21
5.0 / 5
172
تگهای خبر: بهداشت , بیمار , بیماری , تجهیزات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
عطر و تن
atrotan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عطر و تن محفوظ است

عطر و تن

عطر و اودکلن و لباس مردانه و لباس زنانه