مدیران و نویسندگان مجلات علوم انسانی در دیدار با معاون مطبوعاتی چه گفتند؟

مدیران و نویسندگان مجلات علوم انسانی در دیدار با معاون مطبوعاتی چه گفتند؟ به گزارش عطر و تن، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با مدیران و نویسندگان مجلات علوم انسانی، حفظ جایگاه نشریات در سبد فرهنگی جامعه را امری ضروری دانست و اظهار داشت: بعد از دوران کرونا نشریاتی که محل تفکر هستند حتما احیاء خواهند شد. مدیران و نویسندگان مجلات علوم انسانی هم در این جلسه دوساعته از دغدغه ها و پیشنهادهایشان گفتند.


به گزارش عطر و تن به نقل از روابط عمومی معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی، در ادامه سلسله نشست های هم اندیشی با مدیران رسانه ها، معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی، میزبان شماری از نویسندگان و مدیران رسانه های حوزه علوم انسانی در محل «باغ زیبای» این وزارت خانه بودند.
نویسندگان و مدیران نشریات حوزه علوم انسانی در این نشست ضمن طرح مسائل موجود، به بیان دغدغه ها و پیشنهادات خود پرداختند.

ضرورت بازگشت مرجعیت فکری و برنامه ریزی برای استقلال اقتصادی و فکری نشریات حوزه علوم انسانی، توزیع عادلانه یارانه های حمایتی و تسهیل گریِ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تأمین کاغذ و دیگر ملزومات موردنیاز مجلات، فعال شدن رسانه ملی در اطلاع رسانی و تشویق مردم به مطالعه مجلات حوزه علوم انسانی، تمهیدات معاونت مطبوعاتی برای برگزاری کارگاه های آموزشی و به کارگیری مشاوران برای آموزش مدلهای جدید بازاریابی، ضرورت برنامه ریزی های بلندمدت و میان مدت برای ایجاد تحولات کیفی و کمی در حوزه رسانه های علوم انسانی، افزایش حمایت های دولتی درجهت تقویت و بهینه سازی چرخه تولید تا توزیع نشریات، لزوم توجه بیشتر به تولیدات شاخصِ رسانه ای و ضرورت استعدادیابی برای ارتقای جایگاه نشریات حوزه علوم انسانی همچون نکات مطرح شده از جانب نویسندگان و مدیران نشریات حاضر در این جلسه بود.

فرشاد مهدی پور، معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از شنیدن سخنان حاضرین از محتوا، ساختار و منابع انسانی بعنوان سه سطح عملیاتیِ معاونت مطبوعاتی در حوزه رسانه ها نام برد و ضمن اشاره به ماده (۲) قانون مطبوعات، اظهار داشت: یکی از سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه محتوا، تحقق عینی ماده ۲ قانون مطبوعات است که در آن بر رسالت رسانه ها در نظام جمهوری اسلامی ایران تاکید گردیده است.

***پس از دوران کرونا نشریاتی که محل تفکرند، احیا می شوند

مهدی پور در همین رابطه ضمن اشاره به اینکه طی ماه های اخیر سعی شده است حوزه های محتوایی رسانه ها شناسایی و تقویت شوند نیز، توضیح داد: تشکیل جلسات مشورتی با مدیران نشریات در حوزه های متعدد برای رسیدن به این مهم صورت گرفته است.

وی حفظ جایگاه نشریات در سبد فرهنگی جامعه را ضروری دانست و ضمن اشاره به اینکه مطابق نظرسنجی ها، مردم هنوز هم بخش قابل توجهی از اطلاعات موردنیاز خویش را از رسانه های رسمی دنبال می کنند، تصریح کرد: برآورد من اینست که بعد از دوران کرونا، رجعتی به رسانه های مکتوب صورت می گیرد و نشریاتی که محل تفکر هستند حتما احیاء خواهند شد.

معاون مطبوعاتی، اصالت رسانه را در تولید محتوا دانست و با تکیه بر نقش موثری که رسانه های محتوامحور در جریان سازی ها دارند، اظهار نمود: تکلیف ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم تقویت حوزه محتوا است.

مهدی پور در پایان، بحران مخاطب و رسانه را بسیار ریشه دارتر از مساله کاغذ و گسترش فضای مجازی دانست و اضافه کرد: رسانه های کشور در دهه ۷۰ هم گرفتار مسائل این چنینی بوده اند و از این جهت ما نباید در مساله یابی گرفتار انحراف شویم.

به گزارش عطر و تن به نقل از ایسنا، محمد قوچانی (مدیر مسئول نشریه آگاهی نو)، متین محجوب (سردبیر نشریه اندیشه آینده)، رضا خجسته رحیمی (سردبیر ماهنامه اندیشه پویا)، مرتضی منتظری (سردبیر نشریه ترجمان)، مهدی مظفری نیا (سردبیر دوماهنامه سوره)، حامد زارع (سردبیر نشریه سیاست نامه)، روح الامین سعیدی (سردبیر نشریه عصر اندیشه)، بهزاد جامه بزرگ، (سردبیر ماهنامه فرهنگ امروز)، آذر ارکانی (سردبیر ماهنامه قلم یاران)، سیدعلی میرفتاح (مدیر مسئول هفته نامه کرگدن)، سید محمدمهدی طباطبائی (مدیرمسئول ماهنامه نسیم بیداری)، علی میرزایی (مدیرمسئول فصلنامه نگاه نو) و رضا منتظری (مدیرکل فرهنگی خبرگزاری مهر) همچون مهمانان حاضر در این جلسه دوساعته بودند.




منبع:

1401/06/15
21:56:45
5.0 / 5
398
تگهای خبر: آموزش , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
عطر و تن
atrotan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عطر و تن محفوظ است

عطر و تن

عطر و اودکلن و لباس مردانه و لباس زنانه