سواد خبری در یك كتاب
عطر و تن: کتاب «سواد خبری» نوشته سیدغلامرضا فلسفی و مریم سلیمی منتشر گردید.
به گزارش عطر و تن به نقل از ایسنا، این کتاب با هدف آشنایی و توانمندسازی مخاطبان در شناخت، انتخاب و ارزیابی خبر در چهار بخش و ۱۲۴ صفحه توسط انتشارات مدرسه انتشار یافته است.
در معرفی ناشر از کتاب «سواد خبری» آمده است: امروزه افراد با دسترسی به اینترنت هم مصرف کننده و هم تولیدکننده خبر محسوب می شوند، تولید و نشر بیش از اندازه اطلاعات و اخبار باتوجه به این که نظارتی بر آنها نیست به معضلی نگران کننده تبدیل گشته است. این نگرانی زمانی افزایش می یابد که بدانیم کودکان و نوجوانان بوسیله رسانه های اجتماعی خبر کسب می کنند؛ که این نشان از اهمیت رسانه های نوین و تأثیر آنها بر مخاطبان خصوصاً نسل جدید دارد. از آن جا که آموختن سواد نوین با نام سواد خبری برای شهروندان در این دوره لازم است انتشارات مدرسه با چاپ کتاب «سواد خبری» در حوزه علوم ارتباطات و رسانه اهتمام در توانمندسازی افراد در سنجش صحت اخبار دریافتی دارد.
بعضی از مفاهیم اساسی انتخاب شده این کتاب که برگرفته از ایده کلیدی مذکورند عبارت اند از: سواد، خبر، گزارش، عناصر خبری، اعتبار خبر، شفافیت خبر و....
این کتاب در فروشگاه های سراسر کشور و همین طور در فروشگاه اینترنتی انتشارات مدرسه در دسترس مخاطبان قرار دارد.
منبع: atrotan.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب