چالش یونسكو برای روز جهانی شعر

چالش یونسكو برای روز جهانی شعر عطر و تن: بیست ویكم مارس (دوم فروردین ماه) بعنوان «روز جهانی شعر» نامیده شده است. امسال یونسكو چالشی را به این مناسبت راه انداخته است.


به گزارش عطر و تن به نقل از ایسنا، یونسكو در این زمینه می نویسد: «روز جهانی شعر» فرصتی است تا از شاعران تقدیر نماییم، سنت از برخوانی شعرها را احیا نماییم، خواندن، نوشتن و آموزش شعر را ترویج نماییم، نزدیكی بین شعر و سایر انواع هنر همچون تئاتر، موسیقی و نقاشی را بیشتر نماییم و شعر را بیشتر در مركز توجه رسانه ها قرار دهیم.
سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسكو) برای اولین بار در جریان سی امین كنفرانس عمومی خود واقع در پاریس و در سال ۱۹۹۹، نام گذاری روز بیست ویكم مارس را بعنوان «روز جهانی شعر» تصویب كرد.
این سازمان به همین مناسبت در صفحه رسمی توئیتر خود نوشته است: « این روزها همگی ما در شرایط سختی به سر می بریم. بااینكه مجبوریم در خانه بمانیم اما بیایید شعرها را به اشتراك بگذاریم تا آن چه را از ما انسان ساخته است گرامی بداریم.»
بدین سان «یونسكو» با به راه انداختن چالشی از مردم خواسته تا با استفاده از هشتگ «شعر را به اشتراك بگذارید» شعرهای مورد علاقه خودرا در توئیتر به اشتراك گذارند.
به همین مناسبت، صفحه رسمی توئیتر «جایزه نوبل» نیز با به اشتراك گذاشتن تصویری از «رابیندرانات تاگور»، شاعر هندی برنده جایزه نوبل ادبیات سال ۱۹۱۳ «روز جهانی شعر» را گرامی داشته است.
«برج لندن» هم با انتشار قطعه ای از شعر «كلاغ» اثر «ادگار الن پو» در صفحه رسمی توئیترش «روز جهانی شعر» را تبریك گفته است.




منبع:

1399/01/03
20:22:50
5.0 / 5
3250
تگهای خبر: آموزش , ادبیات , جایزه , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵
عطر و تن
atrotan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عطر و تن محفوظ است

عطر و تن

عطر و اودکلن و لباس مردانه و لباس زنانه