عضو انستیتو روانپزشكی تهران عنوان كرد؛

سفارش های سازمان جهانی بهداشت در زمینه بهداشت روان در زمان كرونا

سفارش های سازمان جهانی بهداشت در زمینه بهداشت روان در زمان كرونا به گزارش عطر و تن عضو انستیتو روانپزشکی تهران اظهار داشت: سازمان جهانی بهداشت در زمینه بهداشت روان و مدیریت هیجانات در دوران کرونا سفارش های عمومی را برای همه افراد داشته است.


به گزارش عطر و تن به نقل از مهر، محسن روشن پژوه با حضور در برنامه «طبیب» ضمن اشاره به اینکه در سایه کرونا وضعیتی نامتناسب با توانایی ها و پیشبینی های قبلی بر مردم حاکم شده و امکان دارد از آن اختلالاتی درآید، اظهار داشت: بنابراین در این خصوص سازمان جهانی بهداشت در زمینه بهداشت روان و مدیریت هیجانات سفارش های عمومی را برای همه افراد داشته است. محسن روشن پژوه خاطرنشان کرد: در وضعیت حاضر کم و بیش خانواده ها با بیماری کرونا درگیر هستند و حتی امکان دارد عزیزی را از دست داده باشند، فاصله های اجتماعی، تعطیلی و قرنطینه، تحت تاثیر قرار گرفتن مشاغل، محدودیت های ارتباطی، تغییرات در فضای آموزشی و کار همه اینها امکان دارد که هر انسانی را تحت تاثیر قرار دهد و سبب فشار روانی و تغییرات هیجانی شود. عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران ضمن اشاره به اینکه این تغییرات هیجانی هم امکان دارد خویش را با احساس غم، اضطراب، ترس، خشم و بی حوصلگی نشان دهد، اظهار داشت: درواقع با یک تغییر وضعیت ساده کلی از هیجانات عاطفی ما تغییر پیدا می کند، پس انتظار می رود با این تغییرات که همه زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده و وضعیتی نامتناسب با توانایی ها و پیشبینی های قبلی بر مردم حاکم شده با اختلالاتی هم همراه باشد، چنانکه ما در این زمان با رفتارهای هیجانی، مشکلات خلقی، مشکلات روانی و افزایش استفاده از مواد و الکل مواجه هستیم. ایشان در ادامه ضمن اشاره به اینکه سازمان جهانی بهداشت در زمینه بهداشت روان و مدیریت هیجانات سفارش های عمومی را برای همه افراد داشته است، اظهار داشت: درواقع از همین سفارش ها باید بهره برده و زمینه های پسا کرونا یا پس از کرونا را هم پیش بینی نمود. عضو قطب علمی روانپزشکی و روانشناسی کشور در مورد این سفارش ها اظهار نمود: یکی اینکه حتما باید به روز باشیم، شنیدن اخبار مهم می باشد اما نه هر خبری، درواقع باید اخبار و اطلاعات را محدود کرده و آنها را از مراجع رسمی دریافت نماییم، اگر این دو کار را مدیریت نکنیم و از شرایط و آمار و اطلاعات بی اطلاع شویم موقعیت بدتر خواهد شد ضمن اینکه اخبار نادرست هم امکان دارد تنها اضطراب ما را بیشتر کند. روشن پژوه همینطور خاطرنشان کرد: برنامه روزانه مشخص داشته باشیم، این کار وقتی مقرر است در خانه باشیم کار سختی است ولی سفارش اساسی است که این برنامه روزانه باید با مشارکت خانواده باشد و با عنایت به علائق افراد خانواده شکل بگیرد، پس برنامه منعطف متناسب با خصوصیت های خلقی، عاطفی و علائق مهم می باشد و حتما در این برنامه فعالیتهای فیزیکی خلاقانه مثل کاردستی، گلکاری، باغبانی و تغییر موقعیت فیزیکی هم دیده شود. این متخصص اعصاب و روان در ادامه توضیح داد: سفارش بعدی فیلم دیدن، بازی های کامپیوتری، حضور در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی است چون نباید ارتباطات مان را قطع نماییم، حفظ ارتباطات با دوستان و خانواده از هر طریق ممکن مثل شبکه های اجتماعی، تلفن و فضای مجازی مهم می باشد اما نکته پراهمیت این است که همین استفاده از کامپیوتر، فیلم دیدن و حتی حضور در شبکه های مجازی باید مدیریت و کنترل شده باشد، چون امکان دارد تبدیل به اعتیاد استفاده از آنها شود. عضو دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان در انتها هم خاطرنشان کرد: سفارش بعدی این است که از یکدیگر حمایت نماییم و گفت وگوی دوطرفه داشته باشیم، نباید موقعیت پر خطر را انکار نماییم، بلکه باید در مورد مواردی که موقعیت را بیشتر به خطر می اندازد گفتگو نماییم، همینطور سفارش ما به والدین این است که در مورد مشکلات کرونا صادقانه با بچه ها صحبت کنند، در مورد مشکلات احساسی و عاطفی که بچه ها دارند گفتگو کنند تا بچه ها ترس ها و نگرانی های شان را مطرح کنند، همینطور والدین باید در منزل با بچه ها تعاملات شاد، مفرح و خلاقانه داشته باشند.


منبع:

1399/12/04
13:39:24
0.0 / 5
97
تگهای خبر: آموزش , احساس , بهداشت , بیمار
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵
عطر و تن
atrotan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عطر و تن محفوظ است

عطر و تن

عطر و اودکلن و لباس مردانه و لباس زنانه