انتشار جستاری در نظریه های سنتی ارتباط و رسانه های جدید اینترنتی

انتشار جستاری در نظریه های سنتی ارتباط و رسانه های جدید اینترنتی به گزارش عطر و تن كتاب «جستاری در نظریه های سنتی ارتباط و رسانه های جدید اینترنتی و نقش آنها در جامعه» نوشته هرمز مهرداد منتشر گردید.


به گزارش عطر و تن به نقل از ایسنا، این كتاب با ویراستاری غلامحسین سالمی در ۲۹۲ صفحه و قطع وزیری با قیمت ۶۵ هزار تومان در انتشارات مات در دسترس دانشجویان رشته علوم ارتباطات قرار گرفته است.

كتاب «جستاری در نظریه های سنتی ارتباط و رسانه های جدید اینترنتی و نقش آنها در جامعه» ۱۰ فصل دارد كه عبارتند از: كلیات، نظریه ها و تعاریف، نظریه رسانه ها و نظریه جامعه، نظریه رسانه ها و مبحث قدرت، یكپارچگی و تغییر، نظریه های هنجاری و ارزشی رسانه ها، ساخت و عمكرد، سازمان رسانه ها و مبحث تولید رسانه ارتباطگران توده و نقش آنها، مخاطبین رسانه ها، فرآیند تاثیرات رسانه های همگانی، تحلیل پروپاگاندا و رسانه های دیجیتالی و اینترنتی و تأثیر آنها بر رسانه های همگانی سنتی.

در ابتدای كتاب آمده است: كارشناسان علم ارتباطات اعتقاد دارند كه در ظهور رسانه های همگانی در طول تاریخ چهار عامل اساسی دخالت داشته كه عبارتند از:
۱. تكنولوژی
۲. شرایط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه
۳. مجموعه ای از فعالیت ها، كاركردها یا نیازها
۴. و بالاخره مردم بخصوص در چارچوب های سازمان یافته به صورت گروه ها، رده ها و طبقات.
همینطور در پیش گفتار كتاب آمده است: جای این كتاب در بین مجموعه كتاب های مربوط به ارتباطات خالی بود. این كتاب مفاهیم و نظریات ارتباطات جمعی را شامل می شود كه كمبود آن در بین استادان و دانشجویان این رشته احساس می شد. فقدان چنین كتابی هم برای مدرسین و هم برای دانشجویان خالی از اشكال نبود، مدرسین یا باید در این حوزه به دانشجویان جزوه ای می دادند و یا در صورت عدم تهیه جزوه ای دانشجویان را تشویق به جزوه نویسی در كلاس می كردند كه كاری طاقت فرسا و وقت گیر بود.
در هر حال این كتاب كتاب معتبر در این حوزه است. مولف از چند منبع معتبر انگلیسی به فارسی برگردانده و در عین حال پژوهش كاملی است.



1398/12/11
20:53:47
5.0 / 5
2486
تگهای خبر: احساس , اینترنت , فرهنگ , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
عطر و تن
atrotan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عطر و تن محفوظ است

عطر و تن

عطر و اودکلن و لباس مردانه و لباس زنانه